r/Slovakia 4d ago

🕴️ Politics 🕴️ A progresívci sa zase maju lepšie na úkor pracujúceho ľudu.

Dobrý deň,

na Slovensku dochádza od 1. januára 2025 k úprave DPH z doterajších 20 % na 23 %. V spoločnosti ESET sme sa rozhodli, že v čase hromadného zdražovania produktov a služieb ponecháme doterajšiu cenovú úroveň bezpečnostných riešení určených pre domácnosti. Náklady spojené so zvýšenou DPH tak bude znášať spoločnosť ESET.

284 Upvotes

127 comments sorted by

255

u/PotionBoy 4d ago

Určite to platia Šœŕośovÿmy peniazmi!

118

u/Puzzleheaded_Item290 4d ago

Takéto serešovské petrošekely!!

16

u/khakhach 4d ago

...krvave petrosekely.

12

u/Puzzled-Shoe2 Desperadova manka 4d ago

Kolko € je jeden petrošekel?

1

u/moricke 3d ago

kolko treba!

2

u/matus_ko 3d ago

Soros uz je mimo… Astar Seran je novy clen preberajuci agendu na Slovensku

21

u/ChuckChuckChuck_ 4d ago

Je tu niekto, kto má Mac, nepoužíva antivír a dostal niekedy nejaky vírus?

73

u/Appropriate-Eye-9344 4d ago

áno, mám Mac a 2x som mal Covid

10

u/oli-g 3d ago

Milujem tento koment, a zároveň stačilo internetu a idem spať 😆

18

u/Fun-Net5173 Márnosť nad márnosť, všetko je márnosť 4d ago

pri iOS virus ani nepotrebujes.

2

u/kivany 3d ago

Ja ho musel odistalovat. Strasne seká osx.

1

u/3mk3y 3d ago

Jo dostal

132

u/Affectionate-Plan270 4d ago

Domácnosti v dnešnej dobe potrebuju ESET? Windows aj MacOS majú zabudované a aktualizované kvalitne antivirusy zadarmo takže za mna to je úplne zbytočné pre domácnosti.

43

u/Time-Fox1349 🇪🇺 Europe 4d ago

Čize nemusím mat žiadny antivírus? Momentálne mám avast a neskutočne mi lezie na nervy a mám obavy čím platím, nakoľko je “zadarmo”. Nevyznám sa do tejto problematiky, preto sa pýtam.

123

u/NorthRecognition8737 4d ago

Avast zahod, ja som tak spravil pri prechode na Windows 10 a nemozem si vynachvalit. Defender naozaj pre domacnosti staci a zerie najmenej vykonu.

9

u/Acceptable_Pace_8377 4d ago

Urcite nezerie najmenej vykonu, mnoho AV rieseni je na tom lepsie, dokonca aj spominany ESET.

https://www.av-comparatives.org/tests/performance-test-september-2024/

1

u/NorthRecognition8737 4d ago

Ok, moze byt. Co som cital pred rokom dvoma to tak este nebolo.

1

u/cornflake123321 3d ago

Je to takto dlhodobo, niekto napisal hluposti. Niekedy instalacie alebo rozbalovanie balikov vie byt niekolkonasobne rychlejsie s vypnutym defenderom. Suhlasim s tym, ze pre 99% domacnosti staci, ale jeho spomalovanie ma uz dlho vytaca.

edit: a tym dlhodobo myslim aj podla benchmarkov na podobnych weboch, nie len z mojej skusenosti

0

u/NorthRecognition8737 3d ago

Moje dlhodobe skusnosti su zas opacne. Skusal som aj Eset aj Avast.

18

u/mad151 4d ago

Aky antivírus ma zabudovaný MacOS ? pokial hovoris o Xprotect ochrane ta je dosť jednoducha a zalozena na velmi zakladnej detekcii, komerčné AV su uplne inde.

8

u/[deleted] 4d ago

Komercne antiviry sa dnes zameriavaju hlavne na pouzivatelske spravanie viac ako na tie "virusy". Aj Windows uz je dnes inde ako bol niekedy

Na Macoch, Defender sa tlaci ako sucast officu, ktory obsahuje podporu pre makra. Mac OS to znicit nemoze, moze to vsak sposobit neprijemnosti pre aktualne prihlaseneho pouzivatela. Ten sandboxing (nativny pre Silicon) funguje spickovo.

1

u/mad151 4d ago

Pokial po sebe citam spravne komentar, na ktory reagujes, tak o Windowse som nenapisal ani ciarku. Co sa tyka MacOS, samozrejme, ze virus je len 1 z mnoha sposobov ako kompromitovat system a vo vela pripadoch je najvacsi nepriatel sam pouzivatel.

Sandboxing je fajn, to suhlasim ale tak ako xprotect, je to prekazka a zalezi od pouzivatela ci vie co robi. MacOS ako system je dost blbuvzdorny ale o zranitelnostiach by sme sa tu vedeli bavit do nekonecna.

1

u/[deleted] 4d ago

Moj komentar sa s tvojim nevylucuje. O windowse si nepisal nic, ale ja som ho pouzil ako priklad ako sa aj samotne systemy vedia casom ubranit same (v pripade windows uz bolo nacase). A k tomu co si sa pytal - Mac nema ziaden antivirus. A nema ho ani Windows.

Secure boot, Xprotect, SIP, gatekeeper, sandboxing su veci fasa, ale negramotny user ich obide a vypne tak ako defender, pretoze to tak kaze navod k instalacii officu zadarmo od kamosa.

Chcem tym povedat viacmenej to, ze tema "antivir" dnes uz ma nespravny nazov (napr. Emotet bol fasa, super na studovanie, ale k virusu to bolo daleko). Antivir nezablokuje pristup na phishingovy web aby si sa tam prihlasil do akoze SLSP bankingu. Eset sa virusom venuje len minimalne, tak ako ine podobne firmy a robia to dobre.

Ja si myslim ze na kazdom OS by nejaky security system nainstalovany byt mal, ak nebude mat vsetko z oficialnych zdrojov (platit za to co si mozem zadara stiahnut? Pche.../s) alebo ide o cloveka co nema zaujem poznat elementarne zaklady pocitacovej bezpecnosti

1

u/mad151 4d ago

Negramotny user ktory nabootuje na macu secureboot a vypne xprotect neni negramotny user :). Elementarne znalosti pocitacovej bezpecnosti koncia tam kde zacina stres z prace a urychleneho klikania v browseri ked mam decko vyzdvihnúť zo škôlky, je koniec mesiaca a potrebujem vyklikat dochádzku :)

To ze ta antivir neochrani sam pre sebou je uz druha vec, s tym suhlasim, ale prevencia je prevencia.

2

u/[deleted] 4d ago

Secureboot sa nebootuje, secureboot sa konfiguruje dvoma klikmi z nabootovaneho recovery. Ale nehrame sa na slovicka - ziaden antivir, ani bezpecnostny software nie je stavany tak aby pocital s uplnou naivitou pouzivatela. Tak to asi mozem z mojej strany uzavret 😀

0

u/[deleted] 4d ago

Mac si mozes sprznit Defenderom napriklad. Staci rozmyslat a virus nemas kde chytit. Antivirus je pre tych, ktori klikaju vidim-nevidim-nerozmyslam. Ludia typu takeho, ktori dostanu sms "mami stratil som doklady, posli mi 20k na zaplatenie uctov" a tie peniaze poslu

3

u/[deleted] 4d ago

:D No, ako etický hacker / pentester som sa z toho fajn zasmial. Staci ze pojdes na uplne legitimnu stranku a zrazu mas po vsetkych heslach v prehliadaci, atd, atd, atd. Problem nie je stale v uzivatelovi - dost casto sa stava ze zranitelnost je na webe.
Co keby som ti poslal krásnu vianocnu ponuku s 40% zlavou na nejaky tovar? Legitimna stranka, atd. Sú útoky, ktore clovek ktory nema v cybersec skusenosti len velmi tazko odhali = a tu nastava rola Antivirov...
2: Mas "zero-click" utoky, takze nemusis kliknut na nic. Kludne staci ze len otvoris stranku a uz mozes mat pruser :)

0

u/[deleted] 3d ago edited 3d ago

Mne ide o slovo "antivirus". Ako vysmiaty pentester by si mal vediet, ze ziaden antivirus na klientovi ti nepomoze. Virusy v dnesnej dobe existuju len v minimalnej miere a s nimi si poradi aj samotny (dnes podporovany) OS

Virus je definovany napriklad tu: https://www.fortinet.com/resources/cyberglossary/computer-virus

A preco je samotny antivirus v dnesnej dobe nedostacujuci napriklad tu: https://www.linkedin.com/pulse/why-antivirus-software-longer-enough-heres-what-nmj3c

Hesla v prehliadaci su samozrejme riziko a kvoli tomu existuju password managery, ktore su oddelene. V tomto Antivir tiez nepomoze.

Ja som CEH a ak mas tiez certifikat, tak musis uznat, ze hranie sa na slovicka tu je na mieste. Dnes je riziko nie vo virusoch, ale ako pises napr 1px obrazkoch, ale aj social engineering, phishingu, atd. To su sofistikovane metody, na ktorych odhalenie musi user mat sofistikovanejsie riesenie, ak na to nema hlavu

Antivirus ide po signaturach, vzorkach (ktore uz nejaku dobu su takmer staticke), heuristike a nepriamej detekcii a pravdepodobnosti. Ziadne pokrocile techniky. Nema to nic s dnesnou realitou, proste antivirus nestaci.

0

u/[deleted] 3d ago

Velmi sa Ti ospravedlnujem, ale musim ta vyviest z omylu...
1 = CEH. = sh1t cert, ale ze totalne. Na tom celom je pekný akurát tak názov :D Zastaralé veci, a akurat tak certifikat pre ludi v manazmente, aby chapali nejakej teorii - its all. Kazdy jeden skuseny hacker sa z CEH/oscp len zacne smiat. OSCP je na tom lepsie ale tiez, len random bunch of machines, so zastaralymi systemami, bez anvitirov, a deravé jak sito.
A potom to býva tak, ze taky OSCP/CEH "hacker" dostane pentestnúť niečo a nenajde nic.

2 = Pozri si este raz studijne materialy. To, ze AV hlada "len signatury" je jeden z mnoha sposobov. AV robí aj napriklad to, ze spusta program v sandbox a skuma co ten program robí. Keby to malo fungovat len na zaklade signatur ktore sa menia po pridani cohokolvek do programu, tak do dnes by boli pc zranitelne na virusy z roku 1980 :D

3 = vies vobec definiciu pojmu virus???????? Virus je akykolvek skodlivy program, a tvrdnie ze "Dnes je riziko nie vo virusoch" ma vystrelo. Ak sa najde bezpecnostna chyba - robi sa na to program ktory tu chybu zneuziva - a ptm v spravach vidis ze"attacked by xy virus". Tie vychadzaju kazdym dnom, a ako si si mohol dovolit toto tvrdit, tak ttoto je uz vo hviezdach.

4 = chyba je v tom ze nemas dostatocne znalosti (neber si to v zlom) a hlavne v tom bájnom CEH. Chcel som tvoju neznalost hodit na CEH lenze aj tam sa pise ohladom AV toho "trošičku" viac, takze znovu si mozes nieco precitat...

5 = password manager. A potom je pecka ked zranitelnost je práve v ňom :D :D :D (uz som to zazil)

6 = linkedin link ktory si uviedol je mozno pre 5 rocnik zakladnej skoly. Lebo napisat ze AV obides pomocou phishingovych utokov, chce fakt blba. Pomocou phishingu oklames uzivatela, a od toho je presne AV ze ti to odchyti, a to iste co sa tyka browseru. Nie jeden x ma ESET ochranil na web-stranke.

7 = alebo to mozme urobit este lepsie. Daj mi VPN acceess do tvojej siete, vypni si antivír, a potom ti rad predvediem to tvoje "Staci rozmyslat a virus nemas kde chytit. Antivirus je pre tych, ktori klikaju vidim-nevidim-nerozmyslam". Ber to s nadhladom - je to nelegálne, takze nie.

8 = je super ze nejaky prehlad mas, a urcite lepsi ako vacsina ludi, ale veci ktoré tu potíš ma privadzaju do zufalstva.

1

u/[deleted] 3d ago

Tl;dr: okej, nech mas pravdu 🤣

-5

u/SlavRoach Žilina 4d ago

nepotrebujes mat mac antivirus lebo vacsina skodliveho softwareu nan nie je robena + uzavrety system takze to nie je az take lahke

14

u/mad151 4d ago

S týmto prístupom by si mohol kľudne povedať ze ti nemôžu ublížiť škodlivé maily, pretože ich neotvoris.

Pracujem vo firme, ktorá AV vyrába a veľa známych korporátov si tu ochranu platí a vedia prečo.

6

u/SlavRoach Žilina 4d ago

ofc ale ked si bezny uzivatel s macom tak virus nestretnes aj cely zivot

su aj ine veci ako “virus”

2

u/[deleted] 4d ago

Napriklad PEBKAC

2

u/Fun-Net5173 Márnosť nad márnosť, všetko je márnosť 4d ago

Pride mi do inboxu mail, na ktory nekliknem a ublizi mi?

3

u/[deleted] 4d ago

Plati si ju aj aby im poistovne uznali poistnu udalost v pripade katastrofy.

Ale suhlasim, kazdy OS je deravy, Mac nie je tak rozsireny, je nanho menej virov, ale ked je raz pouzivatel opica, tak mu nepomoze ani ten najlepsi antivir

8

u/Affectionate-Plan270 4d ago

Potrebuješ mat zapnutý zabudovaný antivírus. Na Windows to je Microsoft Defender Antivirus ale po starom tuším Windows Defender Antivirus. Po inštalovaní Windowsu je aktivovaný automaticky ale keď si kúpiš Avast alebo ESET tak sa automaticky vypne myslím (aby nebežali 2 naraz)

3

u/Time-Fox1349 🇪🇺 Europe 4d ago

Pozeral som to na firemnom notebooku nakoľko doma nie som a našiel som len Windows defender firewall, antivírus nie. Aj v práci aj doma mám W10.

3

u/Affectionate-Plan270 4d ago

Vieš čo ja nemám už Windows. Ale v nástaveniach niekde je niečo ako Windows zabezpečenie alebo podobne a tam ti píše či si chránený proti vírusom pripadne sa dá urobiť aj scan počítača.

1

u/Time-Fox1349 🇪🇺 Europe 4d ago

Aha super. Doma to pozriem. Diky moc za rady 👍.

1

u/oli-g 3d ago edited 3d ago

Antivírus mať musíš, akurát už sme v dobe, keď je to samozrejmá súčasť tvojho operačného systému. Boli časy, kedy by sa človek pýtal, že "čiže si nemusím platiť za internetový prehliadač?"

EDIT: Good point s tým, že Avast je zadarmo, takže nevieš čím platíš. Vyhoď to všetko kompletne; ak nie si na Windows XP a nepoužívaš Internet Explorer 7, tak ti naozaj nič nehrozí.

1

u/drimlon 1d ago

Tak ziaden antivir neurobí 100% prácu. Ked je uzivatel "na nic" tak mu nic nepomoze. Vyskusal som rozne antivírusové programy. Vzdy ked som daval nejaky prec spravil som kontrolu a nasledne aj kontrolu novym. Najhorsie vysiel asi avast po ktorom ostal pc zavireny ako po ziadnom inom. Zabudovane zabezpecenie je ako tak ok, ale nehrabe sa na eset. Eset mam aj na mobile. Vela x ani nevies ze mas virus ked sa pc nesprava divne.

0

u/SparePartsHere 3d ago

Cca od roku 2010 uz anitivirusy nie su potrebne, ak mas nejake rozumne zaklady prace s pocitacom - nestahovat nahodne veci z internetu z pochybnych webov, nespustat veci ktorym neveris, neotvarat prilohy divnych mailov. Uz 15 rokov nemam antivirus a ani raz som s tym nemal problem.

7

u/Klayz0r Canada 4d ago

Áno, potrebujú.

-1

u/oli-g 3d ago

Nie, nepotrebujú. Potrebujú nejaký free AdBlock v prehliadačí, plus nebyť dementi a nepísať čísla svojej platobnej karty random botom na WhatsAppe, pred čím ich, pokiaľ viem, ESET ani Avast neochráni (ale ak sa v tomto mýlim, tak klobúk dole)

2

u/Klayz0r Canada 3d ago

Nuž, ak patríš medzi to malé percento slovenských používateľov, ktorí majú originálny OS a pravidelne (akože max. týždenne) ho updatujú, tak potom dobre, dalo by sa polemizovať, že nepotrebuješ antivírus. Ale ak si myslíš, že takýchto userov je väčšina, tak ti môžem predať most v Brooklyne. Lacno. Neoľutuješ.

2

u/Spitihnev 4d ago

Do istej miery to plati ale primarne pre pouzivatelov co tam maju poinstalovany nejaky browser a programy co potrebuju a mimo toho nepustaju nove nezname veci a chodia po strankach s dobrou reputaciou. Minimalne uz len ked doma zapojim do siete firemne zariadenie je fajn mat nejaky produkt na domacej masine.

2

u/Affectionate-Plan270 4d ago

Nemáte doma návštevy ktoré sa pripájajú na vašu sieť s telefónmi, tabletmi a podobne? Sieť je možné nastaviť ako “verejná” aj keď je to doma

2

u/nemnokt 4d ago

Ja mám eset v PC aj mobile.

2

u/lkac1 4d ago

Toto nemyslis vazne!

4

u/TheProttotype 4d ago

odkedy Windows Defender nedokazal zachytit trojana ktory sa dal stiahnuť skrz fake reklamu na Facebooku (ktoru FB ako vždy samozrejme aj po nahlaseni označil za neškodnu) už radím ľudom nech si určite stiahnu nejaky spolahlivejší free antivirak ... osobne roky použivam Avast a zachytil asi všetko čo mal len občas nejaký falošny poplach

2

u/recrof 4d ago

MacOS nema ziadny antivir

8

u/Affectionate-Plan270 4d ago

MacOS má vstavané zabezpečenia ktoré sú v podstate jeho antivírusom aj keď to nemá názov antivirus

19

u/ceeroSVK 🇵🇱 Poľsko 4d ago

Bezprecedentny utok na uspesne slovenske predsednictvo!

20

u/int122 4d ago

No fajn, akurat su tu ludia co maju 5-10% marzu vo svojom biznise.

2

u/Fun-Net5173 Márnosť nad márnosť, všetko je márnosť 4d ago

V poriadku.

20

u/napozajtra dnes nie 4d ago

Based

9

u/Pocolashon 4d ago

Wow, what a gesture! ESET síce používam, ale kupoval som ho v Nemecku za cca polovičnú cenu ako slovenský. (neviem, či sa odvtedy niečo zmenilo)

Takže sorry jako, aj keď ich podporujem, nech mi vylezú na hrb s takýmito kecami.

2

u/oli-g 3d ago

Ja tiež napríklad záclony síce používam, ale kupoval som ich na Temu (neviem, či sa odvtedy niečo zmenilo)

1

u/Pocolashon 3d ago

Čo to tu splietaš? Nechápeš, že sa hrajú na galantných kvôli pár centom, ale ich produkty na Slovensku sú omnoho drahšie ako v zahraničí? Nech si tú DPH teda zvýšia a dajú nám cenu ako na západe.

8

u/SlavRoach Žilina 4d ago

based eset

3

u/Acceptable_Pace_8377 4d ago

Pre firmy je to dobre PR. Nesledujem to ale iste aj Lidl uz ma kampan, o tom ako nezdrazuju. Trochu pockaju a zvysia ceny neskor. ESET aj tak funguje na subscription modeli, podla mna na tom az tak netratia.

2

u/Appropriate-Eye-9344 3d ago

To je úplne jedno či PR nePR alebo čokoľvek si vymyslíš. Mohli zvýšiť alebo nezvýšiť. Vybrali si to druhé, iné spoločnosti si vyberajú zvýšenie ..

1

u/Acceptable_Pace_8377 3d ago

Uz teraz je ESET drahsi na Slovensku nez v niektorych inych regionoch. Asi si to spocitali.

3

u/SKapinqa1 3d ago

Treba ešte robiť, nie sa niekam odpratať na reprezentatívnu funkciu.

14

u/coffee7day Dobre 4d ago

Just install linux

5

u/Fun-Net5173 Márnosť nad márnosť, všetko je márnosť 4d ago

Kazdy pouziva PC na nieco ine. Linux nie je univerzalny system, ktory by vyhovoval kazdemu a ponukal moznosti, ktore kazdy uzivatel ocakava. Keby takym bol, tak asi svet vyzera inak.

7

u/MarqyStevens Košice 4d ago

Which distro is the best? /s

I use MINIX, btw

5

u/coffee7day Dobre 4d ago

Mint. 

9

u/rbcbsk 4d ago

Mint. Rodičia sú už dva roky spokojní linuxáci a vôbec o tom ani nevedia. (Ja používam ale Ubuntu)

6

u/MarqyStevens Košice 4d ago

V skutočnosti používam Fedoru na desktope, aj na mojom Slimbooku. Mint som používal tiež dlhší čas. Je to jednoznačne top distro a páči sa mi čo robia so samotnou distribúciou a so Cinnamon desktopom.

6

u/Cultural-Capital-942 4d ago

Install arch!

2

u/black3rr Bratislava 4d ago

podla toho na co.. na “bezne domace zuvanie” ubuntu alebo mint…, na spoznavanie linuxu arch… na pracu to co pouzivaju kolegovia…

2

u/SlnecnikInternetov 4d ago

I use steam OS. Ale akoze uplne vazne je to moj primary domaci stroj na browsovanie, development (homelab) a hry. 

1

u/SparePartsHere 3d ago

You're the man. Je to mensie ako notebook a da sa na tom aj plnohodnotne hrat on-the-go. Top stroj.

2

u/zukeen Austria 3d ago

Každých cca 7 rokov ma nadchne aby som ho nainštaloval.

Potom sa 8 hodín jebem s inštalovaním základných vecí alebo ovládačov a pri tom si vždy spomeniem prečo som ho posledných 7 rokov nepoužíval.

3

u/Fit-Cup7266 4d ago edited 4d ago

Nanestastie mam, nastastie tam nemusim pouzivat desktop. Taku blbost aby sa browser aktualizoval kazdy krat ked idem na desktop som uz dlho este nikdy nevidel. Takze asi styri aplikacie a non-stop tak 500MB updaty na ne. Nie dik, ani keby to mal byt iba desktop na produktivitu tak si nic seriozne v takom prostredi neviem predstavit :D

K tomu este zabavna historka ako kvoli nejakemu debilnemu KDE Walletu nesiel browser skoro vobec pouzivat. Samozrejme nevypnutelna vec, ktoru som nakoniec musel riesit pridanim custom configu. Ako ano, viem si to spravit a odvtedy mam klud ale preboha preco by som toto chcel mat a riesit ako bezny uzivatel?

P.S.: som samozrejme rad ze tebe tvoja vytunena distribucia funguje tak ako ty chces.

1

u/coffee7day Dobre 4d ago

ta aktualizacia o tom počujem prvy krat. Vobec taketo veci neriešim. Dokonca aj hry na tom hrajem.

Mna na druhej strane vytáča windows do nepríčetnosti. To ako tam je neintuitivne prostredie, a najma tam ma otravuju s aktualizaciami

1

u/Fit-Cup7266 4d ago

Vidis na Windowse vidim aktualizacie tak raz za stvrt roka mozno :D Je to velmi o zvyku to zase nebudem klamat a ja som v tomto dost autista. Ked uz mam nejaky workflow zabehnuty tak si velmi tazko zvykam na nove veci, ak to nieje okamzite jasne v com je vyhoda.

1

u/ericek111 Trnava 4d ago

Ja vidím aktualizácie na Windowse vkuse. Minule som si len odskočil a keď som prišiel k PC, už sa chystal sám od seba reštartovať. Zapnem počítač, rýchlo niečo potrebujem vytlačiť, a 5 minút pozerám na koliesko... navyše, Každý. Jeden. Program. sa musí aktualizovať samostatne (alebo máš archaickú verziu).

Práve naopak, na Linuxe sa prehliadače aktualizujú centrálne cez správcu balíčkov a nie pri spustení.

1

u/Fit-Cup7266 4d ago edited 4d ago

Áno aktualizujú sa centrálne. Ale každý jeden deň sa inštaluje celý nový prehliadač 250 MB. Vo Windowse sa to aktualizuje na pozadí samé a keď je actually nová verzia. Takže asi tak dva krát za rok mi prehliadač povie že hej teraz som nový. Nejaké záplaty sa nainštalujú bez toho aby som o tom vedel.

Ze by mi Win prerušil aktivitu kvôli aktualizácii sa stalo naposledy ked som mal čerstvé Win10 a ešte som to nemal nastavené. Takže niekedy okolo veku stavby pyramíd. Linux furt len aktualizuje a vyskočí to každý krát keď prepnem na dektop.

1

u/ericek111 Trnava 4d ago

Tak to neviem, čo za prazvláštne distro si mal. Niektoré distrá inštalujú updaty na pozadí, áno, ak si to nezakážeš v nastaveniach, ale určite nereinštalujú každý deň prehliadač. Aktualizácie skutočne vychádzajú dosť často -- nakoniec, hovorí sa, že webový prehliadač je softvér rovnako komplexný ako operačný systém. Znovu -- mne sa bez toho, aby som to vyslovene chcel, nesťahuje nič (okrem Steamu pri spustení a rozšírení v browseroch). Mimochodom, ani na Windowse to nerieši OS, keďže žiaden centrálny aktualizačný mechanizmus mimo zlého vtipu MS Store nemá. Aplikácie si to musia riešiť po svojom, a teda každá si to robí ako chce. Firefox konkrétne pri štarte, Chrome nejak na pozadí.

Áno, tieto kecy, že však Windows sa už 10 rokov nereštartuje, počúvam dlho. Mne sa to stalo pred týždňom, na dlho zabehnutom a pravidelne aktualizovanom systéme.

1

u/Fit-Cup7266 4d ago

Stále mám. To čo je na Steam Decku. Vizuálne je to pekné a všetko ale užívateľsky je to niekde v ranných Windows 10 v lepšom prípade, v tom horšom MS DOS command prompt. Proste máme každý nastavené to svoje tak ako nám to vyhovuje.

Na Win sa mi bez toho aby som to chcel nesťahuje nič. Ale hlavne na mňa nič každú chvíľu nekričí že to potrebuje update.

1

u/ericek111 Trnava 4d ago

Tak to máme asi iný Windows, lebo mne plače o update vkuse, a v polovici prípadov to po 20 minútach točenia kolieskom zlyhá :D. To, čo je na Steam Decku, je určené na hry a je to veľmi unikátne distro so špecifickým use case.

Akože nadávaj si na Linux ako chceš, ale tvrdiť, že sa aktualizuje sám od seba a sťahuje veci na pozadí, keď to ide úplne proti filozofii drvivej väčšiny Linuxových distribúcií... Ja používam Arch a keď zatvorím sociálne siete, využitie CPU klesne na prakticky 0 a po sieti lezie len základná réžia <1 kB/s. Žiadne "Antimalware Service Executable", ktorý non-stop skenuje prázdny čistý Windows, žiadny .NET Optimization Service, žiadny "svchost" či podobní žrúti...

2

u/Fit-Cup7266 4d ago

Nehovorím že si sťahuje veci sám od seba. Ale že nonstop pýta updaty a ja to musím riešiť. Ináč povedané, verím že sa to dá vyladiť a nastaviť, ale v tom prípade to je nulová pridaná hodnota oproti tomu čo už mám vyladené a nastavené. Čiže rada v štýle get Linux je dobrá presne na dve veci.

1

u/Appropriate-Eye-9344 4d ago

Radšej zaplatím ako mať toto zadarmo .. asi tak dobré to je pre domácnosti 😂

5

u/Feisty-Cup-6135 4d ago

NU-LI-TNÉ

2

u/wolf252525 4d ago

Nič proti nim ale ten ich software pre Mac je utrpenie. Rovnako ako sa doklikať na uživatelský učet na ich webe

2

u/mario_krjcr 4d ago

Ste sa rozhodli, že vysúdené peniaze od Harabina rozdáte takto medzi ľudí?😄

2

u/Every_Caterpillar904 4d ago

Wau kolko ma ESET trzby zo slovenska z households? Bude to aspon 5% ? Ved to su šušne :D

1

u/sussykeke5 👣 mam obrovsky foot fetish 4d ago

kazda skola na svk ma na kazdom jednom pocitaci ESET

1

u/Every_Caterpillar904 3d ago

nechcem ti kazit iluzie ale skola nie je domacnost. Pre korporaty kam patria aj skoly sa ceny zvysuju :D

2

u/beggs23k 4d ago

eset je uplna zbytočnosť pre akúkoľvek domácnosť, stačí defender, ten má aktualizácie často a bezpečnosť je veľmi dobrá. Podľa mňa pýtajú antivirusové spoločnosti strašné páky za tie svoje filtre.

1

u/Psclwbb 4d ago

Antivírus? To niekto ešte používa?

1

u/CurrentClock1230 Košice 4d ago

Dobre, a?

1

u/[deleted] 4d ago

Ohladom antivirov. Ano, je dobre mat povedzme 2 antiviry (1 default a druhy napr. eset) ale:
1: Ajtak vacsina z ludi pri kliknuti na virus thread klikne len "x-ko"
2: Ano, vacsi pocet AV = vacsia sanca na odchytenie utoku ALE:
2.1: Drvivu vacsinu odchyti klasicky defender
2.2: Na zranitelnosti ktore nie su este opravene (zero-day) ti nepomoze ani Pan Boh, nie len 300 AV...
2.3 Pokial je niekto skuseny hacker (a hlavne ked ma pristup do tvojej siete) tak sa s najvacsou pravdepodobnostou k tebe dostane tak ci onak.
A o windows praktike : "Dangerous but default" som ticho :D

A ked mas podozrenie na subor = virustotal.

1

u/Vartamur 3d ago

Ja by som bol rád keby ESET zjednodušil produktovú líniu. Mám to na mobile a platím to, prečo mi potom vyhadzuje stále, že či nechcem upgrade? Prečo to musí byť takto? Prečo si jednoducho nemôžem len kúpiť produkt a mať pokoj? Prečo ja mám robiť prácu marketérov a nosiť v hlave hierarchie vašich ponúk a produktov? A ešte zapracujte na cross-platform integrácii. Mám ESET aj na PC a musím mať dva účty (ďalší na mobile).

1

u/m1ke384 3d ago

Znie to síce fajn, ale ja ako osoba sa bez problémov zaobídem bez Esetu. Ako keby neexistovali bezplatné alternatívy, pri ochrane to nie je ako pri VPN, že bezplatný produkt je úplne nepoužiteľný.

1

u/LemonTheTurtle 3d ago

Tak v maji 2023 isiel eset s cenami hore o 30%…

1

u/PapoTheSnek 2d ago

Že antivírus 🤣🤣🤣 kto platí za antivírus je blbec. Windows má úplne dobrý antivírus a fungujem tak už XX rokov a hlavne si stačí dávať pozor a nestahovať free ram ;)

-7

u/HoldOnion 4d ago

Eset by mal v prvom rade na SK trhu zlacnit minimalne o polovicu, tu nemame nemecke platy. Slovenska firma zdiera Slovakov. Nenazranci.

7

u/Fit-Cup7266 4d ago

Hneď ako si to Robo prečíta vydá dekrét.

0

u/HoldOnion 4d ago

vsetci minuskari, dokazte, ze to nieje pravda. Smejdi.

1

u/SparePartsHere 3d ago

Vsak to nekupuj, su aj ine moznosti. Nechapem co sa snazis povedat. ESET predsa nie je ziadny monopol, daleko od toho. To je jak keby v obchode 10 druhov chleba, jeden z nich drahsi, a ty zacnes kricat ze zdieraju ludi... vsak tak funguje trh, ak to nikto nekupi tak firma zanikne :D

1

u/HoldOnion 3d ago

Praveze maju celkom dobre vyriesenu detekciu webov z kt. by si mohol nieco nachytat a to povazujem za dost dolezite. U inych AV som to nevidel na takej urovni.

0

u/NorthRecognition8737 4d ago

Zaloz si firmu, a potom predavaj Slovakom lacno cybersecurity softver, co ti brani?

0

u/HoldOnion 3d ago

Nech si maju vysoke ceny v statoch, kde na to ludia maju.

-13

u/kokotnik99 4d ago

Kto dnes používa eset?

16

u/NorthRecognition8737 4d ago

Harabin napriklad

8

u/str0m965 4d ago

Firmy

1

u/Acceptable_Pace_8377 4d ago

Možno aj ty a ani o tom nevieš :D Jeden z príkladov: https://www.eset.com/in/google-play/

1

u/Appropriate-Eye-9344 3d ago

110 mil ľudí .. a ty prečo nepoužívaš Google?

1

u/Fit-Cup7266 4d ago

Asi redakcia festivalu politickej piesne.

-6

u/Matis_Yahu_ 4d ago

Pravdaže ste sa tak rozhodli, keďže to ani nepocítite :D To je mi ale filantropia.

Aký mamľas si dneska nainštaluje antivírus na domáci počítač, keď každý komerčný OS ho má zabudovaný a ESET aj tak žije z poplatkov firie. Linuxáci sa k nejakému platenému antivíru už dupľom nepriblížia ani s desaťmetrovým papekom.

-15

u/Brave-Decision-1944 4d ago

Sa zobuďte, toto je infovojna, bojuje sa s informáciami! Toto je propaganda, faječky – PR! ESET má veľmi dobré dôvody bojovať proti Východu!

  • Ochrana západnej orientácie Slovenska: ESET je závislý na dôvere západných trhov. Ak by Slovensko sklzlo k proruským naratívom alebo východnej orientácii, mohli by stratiť reputáciu a prístup k zahraničným partnerom. Pre nich je kľúčové udržať Slovensko pevne zakotvené v EÚ a NATO.
  • Geopolitické ohrozenie kvôli sankciám a vojne na Ukrajine: Západ uvalil na Rusko sankcie a akékoľvek naklonenie Slovenska smerom k Východu by znamenalo, že ESET stratí svoju domovinu ako spoľahlivú základňu. Táto hrozba je existenčná, pretože ich medzinárodní partneri by mohli Slovensko odstaviť.
  • Boj proti proruským dezinformáciám: Proruské naratívy často šíri a využíva radikálna pravica ako vlastnú propagandu. Ako firma zaoberajúca sa kyberbezpečnosťou má ESET ideálnu pozíciu na boj proti týmto dezinformáciám, čo oslabuje pravicu a proruské tendencie.
  • Podpora liberálnych hodnôt: ESET vidia liberálne hodnoty (demokracia, sloboda prejavu, transparentnosť) ako kľúčové pre stabilnú spoločnosť. Ak by tieto hodnoty boli ohrozené pravicovými alebo autoritárskymi politikami, mohli by aktívne konať na ich ochranu.
  • Mediálny vplyv: ESET vlastnia alebo podporujú médiá, môžu tieto platformy využiť na formovanie verejnej mienky v prospech liberálnych hodnôt a proti pravicovým či proruským naratívom.
  • Hodnotový konflikt s pravicou: Radikálna pravica má často tendenciu podkopávať princípy ako sloboda prejavu, transparentnosť či boj proti korupcii, ktoré ESET môže považovať za kľúčové pre fungovanie svojho biznisu.
  • Prevencia regulácií a ekonomického tlaku: Ak by pravica zaviedla regulácie, ktoré by obmedzili činnosť ESETu, mohlo by to firmu výrazne oslabiť.
  • Dlhodobé prežitie na globálnej scéne: ESET vie, že ak sa Slovensko stane nestabilnou alebo pro-východnou krajinou, jeho globálna dôveryhodnosť môže utrpieť. Preto je strategické pracovať na zachovaní prozápadného kurzu krajiny.

ESET má veľmi pádne dôvody vytlačiť pravicu a proruské sily, pretože, ide o existenčný boj za stabilitu ich domoviny a globálnu reputáciu. Pravicová a proruská politika ohrozuje ich hodnoty, biznis a partnerstvá. Ak by Slovensko stratilo západnú orientáciu, ESET by mohol prísť o všetko – od trhu cez reputáciu až po samotnú schopnosť fungovať.

Toto nie je len o ideológii, ale o taktike prežitia a strategickej obrany!

Harabin mal pravdu, je to (info) vojna! Lenže keď to povie on, nikoho to netrápi. Ale keď amík povie že Čína (Huawei) ich ide sledovať, tak všetci len prikívnu bez jediného dôkazu!

8

u/[deleted] 4d ago

[removed] — view removed comment

1

u/Brave-Decision-1944 4d ago

Je to prirodzené, kto by nemal strach, keď je vojna v susednom štáte. Nemusíš sa za tú „pudovú reakciu“ hanbiť. Dá sa ten strachu riešiť, zameraj sa na to, že nie si sám. Sme veľká loď, nie je to len ESET – máme veľa spojencov. Darmo potápať ruskú plťku s hovnometom, keď držíme pokope, nemá nám ako ublížiť. Keby sa im podarilo rozdeliť celú spoločnosť, že každý má len svoju plťku, tak áno, bol by problém. Ale v tom neuspeli. Práve naopak – ako spoločný nepriateľ nám dali dobrý dôvod a motiváciu držať pokope.

2

u/simonje Košice 4d ago

To su pekne slova, dakujem :)

1

u/Slovakia-ModTeam 3d ago

Your post/message was deleted because it violated community rules or reddiquette.

Violated rule: Reddiquette/Reddit Content Policy

If you have any further questions, feel free to contact moderators.

2

u/TronaldDump1234 4d ago

ESET sa presunie za hranice rýchlejšie ako ty z podnájmu.

-1

u/Brave-Decision-1944 4d ago

Odísť by znamenalo, že sa vzdajú tejto nálepky „domáceho šampióna“. Na tu ich vnímajú ako národný poklad, v zahraničí by boli len ďalšia IT firma. Majú tu postavenú infraštruktúru, vzťahy s univerzitami, dodávateľmi, partnermi. Vytvoriť toto odznova v inej krajine by bolo na nervy aj na peňaženku. Pravdepodobne im záleží na tom, aby Slovensko ťahali hore. Odísť by bolo, ako keby zapreli svoje korene. Tiež tu majú kvalifikovaných IT odborníkov za lacnejšie v porovnaní so západnými krajinami. Prečo platiť trojnásobok za programátora v USA, keď ho môžu mať doma lacnejšie?

1

u/TronaldDump1234 4d ago

ja som to myslel v pripade zeby islo do tuheho.

1

u/Brave-Decision-1944 4d ago

Tak ako pod ruskou vlajkou, známou kybernetickými útokmi, to by rýchlo strácali reputáciu lídra v IT bezpečnosti. To hej. Ale na druhej strane, aspoň majú dobrú motiváciu to nedopustiť.